Nieuwsbericht 09-11-2005
09 november 2005
Frans Peeters
Deze week is bij de Kennisrotonde het 50e vraagstuk aangemeld. Een kleine mijlpaal voor de virtuele rotonde van Ict op School, die sinds april 2005 draait. Het 50e vraagstuk is aangemeld door basisschool de Bras uit Den Haag en gaat over leren met behulp van Personal Digital Assistants (PDA's).
Scholen melden hun vraagstuk via www.kennisrotonde.nl aan. Andere scholen en kennisinstellingen kunnen nu reageren en zich aansluiten. Een procesadviseur neemt contact op met de school en de vraag wordt eventueel aangescherpt. Daarna gaat de procesadviseur actief op zoek naar kennis in netwerken, brengt de school in contact met kennisinstellingen (bijvoorbeeld expertisecentra, universiteiten, bedrijven en andere scholen) en heeft een ondersteunende rol bij de organisatie van bijeenkomsten. De gevonden kennis wordt aangepast aan de specifieke praktijksituatie. Ook kan het zijn dat nieuwe kennis ontwikkeld moet worden. De Kennisrotonde kan dit faciliteren door middel van een bijdrage uit het stimuleringsfonds.