Op 25 mei kun je tijdens het minisymposium over computational thinking in Utrecht een eerste blik werpen op de leerlijn programmeren voor het po en de onderbouw van het vo. De leerlijn is tot stand gekomen door samenwerking tussen de sector po, SLO, de PO-Raad en Kennisnet.
De leerlijn programmeren is het eerste eindresultaat van de zogeheten versnellingsvragen, ontwikkeld op initiatief van enkele schoolbesturen.
Scholen kunnen de leerlijn programmeren inbedden in hun onderwijs.
In de leerlijn komen begrippen en principes aan de orde die horen bij programmeren. Het bestaat uit uitleg over basisbegrippen van programmeren en bevat doelen en activiteiten voor leerlingen.
Naast de presentatie van de leerlijn is er een inhoudelijke lezing over computational thinking. Ook Remco Pijpers (expert kind en digitale media bij Kennisnet) zal zijn visie geven op computational thinking. En je kunt je tijdens het minisymposium laten inspireren door het verhaal van 2 bestuurders en hun ambities met onderwijs en ict.
Meer informatie over deze bijeenkomst vind je op de website van de PO-Raad.