Kees Hommel Geplaatst op 02 maart 2008 21:56 Edu\'Actief + INFORMATICA-Actief heeft op dit moment een marktaandeel van ongeveer 38%. Erg jammer, dat wij (in tegenstelling tot Instruct en Enigma) niet betrokken zijn bij de afgenomen enquĂȘtes in het vakdossier. Neemt niet weg, dat ik het een goed dossier vind.
Frans Peeters Geplaatst op 29 februari 2008 12:41 Aha, alvast een felicitatie aan onszelf. Kijk maar in de conclusie:
Alles overziend kan gesteld worden dat Informatica met een relatief korte historie als schoolvak er tamelijk goed voorstaat, vooral door de inzet en het enthousiasme van de docenten, in het bijzonder van de docenten van het eerste uur. Wel wordt de behoefte gevoeld en uitgesproken het vak een steviger basis te geven. Dit vakdossier bevat daartoe een aantal doelstellingen en aanbevelingen, die in grote lijnen beogen de huidige verworvenheden van Informatica te borgen en de volwassenheid van Informatica als schoolvak te vergroten. De haalbaarheid van de aanbevelingen is getoetst aan de meningen van docenten en andere betrokkenen. Met nadruk nodig ik de lezer uit zich sterk te maken voor de realisatie van de doelstellingen en aanbevelingen, zodat in een volgend vakdossier getoetst kan worden in hoeverre de doelstellingen uit dit vakdossier behaald zijn.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maakt onze website gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaat u automatisch akkoord met deze cookies.
Reacties
Kees Hommel
Geplaatst op 02 maart 2008 21:56
Edu\'Actief + INFORMATICA-Actief heeft op dit moment een marktaandeel van ongeveer 38%. Erg jammer, dat wij (in tegenstelling tot Instruct en Enigma) niet betrokken zijn bij de afgenomen enquĂȘtes in het vakdossier. Neemt niet weg, dat ik het een goed dossier vind.
Frans Peeters
Geplaatst op 29 februari 2008 12:41
Aha, alvast een felicitatie aan onszelf. Kijk maar in de conclusie: Alles overziend kan gesteld worden dat Informatica met een relatief korte historie als schoolvak er tamelijk goed voorstaat, vooral door de inzet en het enthousiasme van de docenten, in het bijzonder van de docenten van het eerste uur. Wel wordt de behoefte gevoeld en uitgesproken het vak een steviger basis te geven. Dit vakdossier bevat daartoe een aantal doelstellingen en aanbevelingen, die in grote lijnen beogen de huidige verworvenheden van Informatica te borgen en de volwassenheid van Informatica als schoolvak te vergroten. De haalbaarheid van de aanbevelingen is getoetst aan de meningen van docenten en andere betrokkenen. Met nadruk nodig ik de lezer uit zich sterk te maken voor de realisatie van de doelstellingen en aanbevelingen, zodat in een volgend vakdossier getoetst kan worden in hoeverre de doelstellingen uit dit vakdossier behaald zijn.