38e jaarcongres van de International Simulation and Gaming Association (ISAGA)
25 juni 2007
Frans Peeters
Van 9 tot en met 13 juli vindt in Nijmegen het 38e jaarcongres van de International Simulation and Gaming Association (ISAGA) plaats. Tijdens dit congres organiseert Games2Learn een studiebijeenkomst over het bouwen van games als onderdeel van het curriculum. Wat zijn de belemmeringen die een docent ondervindt als hij het bouwen van games als leermiddel wil inzetten? Over welke informatie moet een docent beschikken, welke stappen kunnen in het proces onderscheiden worden, hoe kan de docent de leerling ondersteunen en het proces monitoren en beoordelen?
Voor deze bijeenkomst nodigt Games2Learn een aantal experts uit om hierover van gedachten te wisselen. Doelstelling van de dag is het maken van een beknopte handleiding hoe een docent leerlingen een educatieve game kan laten bouwen. De bijeenkomst wordt gestart met twee presentaties. Eerst wordt kort uit de doeken gedaan hoe in een educatieve game vaardigheden geleerd kunnen worden. Vervolgens vertelt Gerard Mulder (Think Games, voorheen werkzaam bij Jumbo Spellen) welke spelformats het best gekoppeld kunnen worden aan welke cognitieve leerdoelen. Na de beide presentaties zal een brainstorm/discussie plaatsvinden onder leiding van Rob Rapmund (Twijnstra Gudde). Vanwege het internationale karakter van het ISAGA-congres waar deze studiebijeenkomst deel van uitmaakt, zal Engels de voertaal zijn.
Games2Learn staat op www.games2learn.nl en de conferentiesite vind je via www.isaga2007.nl of een klik op het logo.