Gamemaker op het netwerk
01 februari 2006
Frans Peeters
Gamemaker op het netwerk
Er is altijd een strijd tussen veiligheid en functionaliteit op een computernetwerk. Op ons netwerk gebruiken we het Programma Appsec om de diverse apprlicaties in de gaten te houden en te zorgen dat alle gebruikers zich aan de regels houden. Het programma Gamemaker wil ik graag gebruiken voor mijn leerlingen. Het heeft echte de eigenschap dat het random temporary files aanmaakt met diverse namen. Daardoor kun je geen bestand vrijgeven waar de leerling in mag lezen en schrijven. Nu heb ik gehoord dat er op verschillende netwerken Gamemaker draait. Dat moet dus kunnen. Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing? Of wie herkent het prbleem niet want heeft Gamemaker al draaien op het netwerk? Graag jullie deskundige adviezen.
Reacties
Geplaatst op 04 februari 2006 13:06
Hetzelfde probleem speelde bij op school (Christelijk Lyceum Veenendaal) ook. Wij hebben Powerfuse als \'watchdog\'. De systeembeheerder heeft het nu zo ingericht: GameMaker staat op een aantal computers als \'subscribed\' ingesteld en kan alleen wegschrijven naar een extern medium (memorystick). Werkt prima.
Geplaatst op 03 februari 2006 08:10
Op dit moment g??n problemen het draait prima op ons netwerk met 100mbps, maar straks met het invoeren van SBC op onze school zie ik wel problemen komen............... Fred Rensing
Jos Zwart
Geplaatst op 02 februari 2006 17:14
Ook bij ons op school zijn er geen problemen. Ik laat de leerlingen wel de bestanden waarmee ze moeten werken naar hun eigen map kopi?ren.
Geplaatst op 02 februari 2006 11:39
Bij mij op school draait Gamemaker al jaren probleemloos in het netwerk. Het hierboven genoemde probleem komt helemaal niet voor.