Nieuwsbericht 07-09-2005
07 september 2005
Frans Peeters
Didactor in het Voortgezet onderwijs
Het onderwijs verandert. Voortdurend. Kennisaanbod maakt plaats voor kennisvragen. Leerlingen willen graag dingen weten en kunnen, voor een vastgesteld curriculum of voor hun latere beroep. Docenten begeleiden de leerlingen bij het vinden, analyseren en delen van kennis. ICT-oplossingen kunnen docenten en leerlingen, mits didactisch verantwoord ingezet, ondersteunen door informatie verantwoord aan te bieden en vast te leggen.
Op basis van persoonlijke én opleidingscompetenties ondersteunt de enige Nederlandse open source leeromgeving Didactor de vernieuwing in het onderwijs.
Didactor groeit snel in de VO sector. Na projecten voor ROC Zeeland en Vitalis College (voormalig Baronie Welzijn), wordt Didactor ook in gebruik genomen bij ROC Westerschelde en het Grafisch Lyceum Rotterdam.
Zowel ROC Westerschelde als het Grafisch Lyceum Rotterdam hebben gekozen voor Didactor. Niet alleen vanwege de open source mogelijkheden van Didactor, maar met name vanwege de flexibele componenten architectuur, de portfolio mogelijkheden van Didactor en de competentiemanagement module in Didactor.