Kamer van Morgen
Stichting Kennisnet verkent samen met externe deskundigen de toepassingsmogelijkheden van internet voor het onderwijs. De resultaten van deze verkenningen worden uitgegeven in de reeks Kamer van Morgen. Deze reeks behoort in mijn ogen niet tot de meest spannend vormgegeven uitgaven van Kennisnet, maar de inhoud maakt dit meer dan goed. De eerste uitgave behandelt Wireless & Mobile en de tweede heeft als onderwerp Games. De tweede uitgave behandelt onder meer het volgende. - De definitie van spelen en vooral die van het computerspel met aandacht voor de geschiedenis van het relatief jonge computerspel; - De vraag 'Is het computerspel gevaarlijk?' en hoe hiermee om te gaan; - De kwestie of er eigenlijk zoiets als een educatief computerspel bestaat en de mogelijke rol in het zogeheten nieuwe leren; - Toepassingen van het educatieve computerspel in het onderwijs; - Hoe het computertspel daadwerkelijk in het klaslokaal kan worden ingezet; - Een blik op de toekomst: kun je een computerspel met de hersenen aansturen? Kun je blinde mensen weer een beetje laten zien? Wat betekenen dit soort ontwikkelingen voor de komende tijd? De publicaties zijn gratis aan te vragen bij promotie@kennisnet.nl en als pdf te downloaden op www.kamervanmorgen.nl.